İş Hayatında Yaratıcılığımızı Ne Kadar Kullanıyoruz ?

Sierra Danışmanlık olarak Türkiye Temsilciliğini yaptığımız Belbin Davranış Envanterleri ile Türkiye’deki uluslararası ve orta ve büyük ölçekli şirketlerde çalışan farklı pozisyonlardaki 5000’nin üzerindeki beyaz yaka çalışanına ve toplam 22 farklı ülkede toplam 1 milyonun üzerinde kişiye uyguladığımız verilerden yola çıkarak Belbin Davranış Envanteri sonucunda kişilerin en fazla etki yarattıkları özelliklerini çıkarttık.

Elde ettiğimiz envanter sonuçlarını toplu olarak değerlendirdiğimizde Türkiye’de kişiler sergilemeyi tercih ettikleri davranış şekillerini tanımlarken kendilerini öncelikli olarak Girişken, Mükemmeliyetçi ve İtici Güç olarak tanımlamışlar.

Untitled1

Buna göre Türkiye’de çalışanlarda en çok dışa dönük, sosyalliğe son derece önem veren, yenilikleri araştırmaya meraklı, farklı insanlarla ilişki kurmakta başarılı, ikna etmekten hoşlanan, iletişimi yüksek bir profil ortaya çıkıyor.

Kişilerin hata yapmaktan korkması bundan dolayı da sorumluluk almakta çekimser kalmasına, yenilikçi fikirleri kendisi üretmek yerine daha önceden üretilmiş başarılı olan uygulamalar ile etki yaratmak istemesine sebep oluyor.

Belbin Takım Rolleri dilinde Mucit diye adlandırdığımız yenilikçi, yaratıcı eğilimleri olan, belirli kalıpların dışında düşünen, innovatif buluşlara imza atan davranış özelliklerinin en çok Ikea’nın da merkezi olan İsveç’de sergilendiği, bunu sonrasında Yeni Zelanda, Avustralya, Çin ve Amerika’nın izlediği belirlendi.

Türkiye ise innovatif çözümleri kendiliğinden geliştirmek konusunda arka planda kalırken, özellikle uluslararası şirketlerin merkez ofisleri tarafından geliştirilen fikirlerin doğru ve etkin bir şekilde uygunlaması yani operasyonel aşamalarda güçlü özellikler gösteren bir ülke olarak ön plana çıkıyor.

yaratici semsiye

Yaratıcı yönümüzü geliştirmek adına yurtdışındaki farklı uygulamaları ve alanımızdaki çalışmaları takip etmek, ilgili kongre ve konferanslara katılmak, sorgulayıcı bir zihine sahip olmak, herkesin fikirlerini aktardığı brainstorming toplantılarına zaman ayırmak, saçma olarak algılanacağını düşünmeden fikirlerimizi rahatça ifade edebilmek, bizden farklı fikirlere sahip olan kişileri yargılamayı bırakmak, zaman zaman ofisin dışında yaratıcılığımızı tetikleyecek farklı mekanlarda toplantılar yapmak önemli olacaktır. Bunun yanı sıra inisiyatif almayı tesvik eden yöneticiler de kişilerin innovatif yönlerini geliştirmelerine katkı sağlayacaktır.

Öte yandan genç yöneticilerin innovasyona daha açık, astlarının görüşlerine önem veren ve yaratıcı çözümler oluşturabilen özellikler gösterdiği belirlenmiştir. Sektörde kıdemli olan, daha eski toprak olarak adlandırabileceğimiz yöneticilerin ise bilinen metodlarla, doğru ve emin adımlarla ilerlemek isteyecek ancak yenilikçi fikirlere bir miktar temkinli yaklaşan davranışlar sergilediği gözlemlenmiştir.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s